Så kom dagen..

dagen då snäckan fick sina glasögon =)
Jag fick ett sms igår om att brillorna var klara..en hel vecka tidigare nästan än vad dom sagt...det var tänkt att jag och Jens skulle kört in igår men vi kom på att det nog var ganska så bra om tjejen va med..det ska ju provas ut så att dom sitter ordentligt!
Så idag körde vi in då jag slutat att jobba..jag och Lærke gick in medans Jens och Lilia stannade kvar i bilen..trodde det skulle gå fort att hämta dom men det tog sin lilla tid då Lærke fullständigt bröt ihop i affären och absolut inte skulle ha brillor!!
Jag som fortfarande har ganska mycket känslor ang glasögon på tjejen var nära till gråt jag med,men fick ju sansa mig och peppa henne (jag kunde!!!) först grät hon över att hon skulle ha glasögon och när hon sedan fick se att det var ett rosa och ett GRÖNT fodral så belv det ännu värre..hon ville absolut inte ha något GRÖNT fodral =) Så tjejen i affären plockade fram ett glittrigt med blommor som gick i lila och rosa och tårarna torkades snabbt =)
Hon provade och var superduktig..mycket bra personal med som berättade för henne hela tiden att hon var duktig och att glasögonen satt perfekt på henne!
Hon blev glad i hågen och när vi gick ut från affären så skulle vi skicka mms till moster som skulle få veta att hon numera hade glasögon..fina,fina tjejen!
När vi kom hem ville hon se på Tingeling på tv..och det fick hon..vet ni vart hon satte sig???Jooo i soffan..där sitter hon aldrig annars..hon har alltid dragit fram puffen och satt sig supernära tvn innan..men nu ser ju hjärtegrynet..!
Vi har kommit överrens om att glasögonen ska ligga på toaletten under natten,och hon var duktig och la dom i fodralet,uppe på hyllan så att inte klåfingriga lillasyster skulle få tag på dom!
Nu känns det mycket bättre,jag älskar Lærkes positiva syn på att hon ska ha glasögon..mitt barn hjälper mig att se förbi alla hinder..hon är ljuvlig!!

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh så roligt att läsa! Vad bra att personalen var så hjälpsamma. Vilken kedja handlade ni hos?



Ps.Jag såg i byn den nya skönhetsateljen med "hon med naglarna".Tack för tipset!! Har du fått göra om/bygga på dina eller hur ofta bör man göra det? Ds.



Ha det så bra.

2011-02-08 @ 23:45:25
Postat av: Annette

Så bra de blev till sist, tänk va färger kan göra underverk. Och va härligt att hon satte sig i soffan bara de e ju ett stort bevis på att hon behöver sina glasögon. Allt löser sig till slut, de kommer säkert att gå kanonbra, ska du se Emelie.Kram Annette

2011-02-09 @ 11:17:22
Postat av: Hanna

Vad härligt.... Hon är säkert hur fin som helst i dom. Och all kredit till dig som var stark inför henne i affären.

2011-02-09 @ 11:51:56
URL: http://guillermo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Christina:Va bra att du sett var hon hör hemma..Frida =) Jag fixar mina naglar var 4 vecka ca..det beror på hur dom ser ut..men mellan 3-5 veckor håller mina som det ser ut nu!

Du får sticka ner och prova du med!

Glasögonen köpte vi på Specsavers på Baltzargatan i Malmö..och jag stannar där..kunnig och trevlig personal..precis det man behöver!

2011-02-09 @ 13:56:28
URL: http://jell.blogg.se/
Postat av: AnnSofie moster/syster/fadder

Moster såg en supersöt tjej som var väldigt stolt :)

2011-02-10 @ 09:30:21
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vi längtar så till lördag, då de små änglarna ska komma och sova över. Då får vi se hur fin Laerke är i sina brillor. Kram från mamma/mormor

2011-02-10 @ 10:03:22
Postat av: vera

Hon e så fin i sina glasögon!!! =D

2011-02-15 @ 12:42:03
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilken klok dotter ni verkar ha. Vänder på steken ..negativt till positivt! Det är anmärkningsvärt....bra jobbat till dig och mannen !

2011-02-16 @ 10:04:40
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0