Gnäll..

Känner lite att jag gnällt lite för mycke angående min tjejs häftiga temperament..det är inte riktigt rättvist..
efter prat med fina vänner och föräldrar och framför allt Jens så inser jag nu att det är inget hon gör för att hon tycker det är kul..eller joo trotsar för att få igång mamma tycker säkert hon är lite ball sådär..men hon är ju inte elak!!
Jag vet att mitt tålamod inte är det bästa och att jag är på helspänn så fort vi ska klä på oss,borsta tänder eller dylikt..och det känner ju den lilla naturligtvis av..jag vill ju inte ha bråk,vill inte att hon ska gå och lägga sig när vi är ovänner och en massa annat som gnager på mitt samvete  =(
Jag vänder och vrider på allt jag gör eller säger,jag ger henne full uppmärksamhet och är verkligen där för henne..så det enda jag kan få det till är en sjujäkla 6 års trots..och det mina vänner trodde jag aldrig..

JAG ÄLSKAR mitt barn..tro absolut inget annat..men har man inte barn själv så är det nog himla svårt att sätta sig in i situationerna som vi har..alla föräldrar har varit med om detta eller kommer att komma dit..

Känner mig just nu allmänt hängig..förkyld och lite febrig och har väldigt nära till gråt hela tiden..hösten gör inte saken bättre..så just nu känns det inte som kraften räcker till..


Men idag har min tjej varit en stjärna..hon har varit gosig,skrattig,busig,kramig och alldeles underbar..
Nu får vi ta en dag i tagen..vissa bra..andra inte!!



Kommentarer
Postat av: vera

Ja, trots e inte roligt!

Å inte dessa små depp perioder i heller som vi alla går igenom!!

Särkilt då det e höst med tråkigt väder och man e lite sjuker!!

Krya på dig vännen..



Kramis

2010-11-03 @ 01:16:16
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Mamma

Då har Laerke visat sitt rätta jag idag, kan man säga. För hon är världenst goaste unge att umgås med, säger mormor & morfar

2010-11-03 @ 17:03:09
Postat av: Hanna (Elliot &Tuva)

Känner så väl igen mig i det du skriver, vi alla har nog det likadant. Som mamma lever man nog med ständigt dåligt samvete tror jag, men man ska veta att man är den bästa tänkbara mamman till sitt/sina barn. Skönt att veta att fler känner så.

2010-11-04 @ 21:30:30
URL: http://guillermo.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan inte mer än hålla med i ditt enormt välskrivna inlägg,dem e bra fina dem där bråkstakarna,o när dem sover kan man inte komma ihåg varför man varit arg på dem. Du e en helt normal mamma,som gör det bästa för dina barn!!KRAM

2010-11-05 @ 13:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0