Jahapps..vart ska man börja??

Vi har mest hunnit avverka jobb under denna veckan som gått..så inget kul att berätta där inte..

Mamma hade kalas i lördags,och vi alla var där, en trevlig tillställning som vanligt!!Hon  bjöd på supergod kycklinggryta med ris och sallad..och sedan hemma bakad tårta..
Tröttare än tröttast var vi nog alla och vid 22.30 gav vi upp..då hade båda barnen somnat i vars en fåtölj och problemet uppstod om hur vi skulle forsla hem dessa barn då vi hade tagit pulkorna dit =)
Men Lærke var inte riktigt inne i dimmorna så hon kunde klä på sig och gå ut till pulkan..men Lilia var ett annat projekt..detta flickebarn blir vansinning av att bli väckt (lik mor) men tji fick vi..hon sov sig igenom både påklädning och ett åk på pulkan hemmåt..

 




Söndagen efter spenderades hemma med diverse plock och pyssel..

Veckan började bra med tog en ny vändning på tisdagen då Lilia fick hög feber och var totalt slut..så VAB fick det bli!!Jag har letat koppor varje dag och ingen har synts till..läser och hör om koppor överallt så varför skulle inte skruttan få det??
Men inga koppor kom..ist var vi uppe hela natten till fredagen pga höger öra =( Så fredagen som egentligen skulle bestå utav mys med bakning..lussebullar och pepparkakor..blev ist stress över att jag skulle få ett läkarbesök till henne..och det fick jag!!
TILL INGEN NYTTA alls..det visade sig att lillan hade en kraftig öroninflammation på örat men att dom numera inte skrev ut penicilin när det bara var på ett öra eller när dom var över 2 år eller när...so on!!
Hem och spraya näsan, kurera med alvedon och mysa ist!!
Tack vare pappas ledighet i fredags så hann vi iaf med lussebullsbakning..ja,jag och Lærke..Lilia var inte super intresserad =)














Och slutligen..min fina Lucior!!

 

 


Kommentarer
Postat av: vera

Åh, så underbart Lucia foto=D

Det e sjukt att barnen inte får pencilin!!!

Det gör sjukt ont att få öron inflammation!!!!!

Jag önskar att jag också kunde sova gott i en pulka ;) Puss

2010-12-06 @ 00:22:49
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Hahahahahaha vart har du hittat det lilla flummet som finns med ganska ofta på dina bilder? Lärke står jämt så fint & ler men den lilla är mest en teaterapa hahahaha.

2010-12-06 @ 21:18:43
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0