Helgen som gått...

Oj,oj,oj vilken mysig helg vi haft..det började med trevligt sällskap av grannarna i fredags och sen forsatte det bara...
Vi stack till Danmark på lördagen vid 13.00 snåret och körde då inom och köpte en pool till farfar..färden fortsatte till Gilleleje och övernattning!!
När vi kom dit BLÅSTE vi upp den här giantiska poolen och tömde våra lungor totalt..fyy va det var jobbigt..men va gör man inte för barnen =) vi fyllde den med vatten och sen va Lærkes helg gjord..fattar inte hur hon kan bada när vattenet är iskallt..men,men hon hade att göra..det var nämnligen invasion utav marie hønor så hela poolen fylldes snabbt och Lærke skulle rädda dom allihopa!!För er som inte förstår danska så var det alltså nyckelpigor =)
kl blev snabbt 17.00 och då skulle farfar och Bente komma hem..vi väntade och väntade men ingen kom!!Vi körde och handlade lite mat till grillningen och massa goa viner och hallon bubbel till mig!! =) så billigt det dyraste vinet jag köpte kostade 35 danska kronor..hallååå!!!När vi kom hem så skickade farfar ett sms om att dom skulle komma hem om ca 30 min..och kl hann bli 19.00..men,men efterlängtade var dom iaf!!Dessutom så hade dom fått med sig Emile och Caroline hem..(Bentes barnbarn) Lærke blev eld och lågor..nu skulle hon få leka!!Vi grillade och drack vars en Sommersby (cider) sedan gick vi ner till Hamnfesten i Gilleleje..myyys!!
Där köpte vi massa karusell biljetter och sen var vi igång!!Caroline och Lærke skulle upp i en uppblåsbar rutchikana(!?) så dom drog..vi stod på marken och hejjade på dom..skitkul...tills dom skulle åka ner!!!
Dom satt längst upp och bara skrek att dom va alldeles för rädda för det var för högt..hahaha..sen helt plötsligt så började det att regna och oj va tjejerna inte blev glada =) Iaf så vägrade dom att åka ner så super mamman Emelie fick glatt klättra upp och hämta dom..och jag FÔRSTÅR att dom va rädda..hela kanan svajade och var helt hal...fyyyy jaja jag tog dom under armen och så iväg...visst kul..jag blev dyngsur i röven på mina jeans..haha så ut som jag kissat på mig =) men ner kom vi iaf!!vi åkte några karuseller till sen var det tid att gå hem och få barnen i säng!!
Vi nattade ungarna och satte oss sedan ner i lugn och ro och drack varsen kopp kaffe och några glas vin =) sen kallade kudden på oss allihopa!!
På söndagen så åt vi morgenmad och gled rundor..först föjlde jag med farfar och införskaffade lite mat medans flickorna busade och pappa Jens sov med Lilia på bröstet..mmm myys!!
När vi var klara med vårt och kom hem så hade Jens vaknat och ville ner o kolla lite i affärerna så in i bilen igen och ner till byn =) jag hittade mig en ny bikini till 150 kr men inget annat..varför e det alltid så..när man har lite pengar på fickan så finns inget man vill ha???Vi körde hem igen...
Når vi kommit hem så kom Bentes son och fru och skulle hämta barnen och fika på lite frukost..vi åt smørrebrø och drack en pilsner...är inte livet i Danmark bare så dejligt???Jooo de synes jag!!Hahaha..måste öva upp danskan!!
Vi drog sedan ner till Hamnfesten igen och åkte maaaassa karuseller och fiskade hemliga paket =)

Och sen kom tvisten.....vi stod och blandade mat till Lilia när Lærke helt plötsligt var borta..helt puts väck..paniken steg i mig och alla sprang på vars ett håll för att leta..jag kollade allt vatten och Jens kollade karusellerna..farfar gick överallt och Camilla sprang ut,utanför området...
Jag gick för att prata med vakterna om att dom skulle hålla ögonen öppna..sen gick jag ut...hjärtat slog,adrenalinet pumpade och jag stört tjöt..jag skrek hela tiden efter henne och grät..Jag möter en familj som undrar vad som hänt och jag hinner knappt säga ngt förrens dom säger att hon är hittat..av vem undrar jag och blir mer rädd..tänk om ngn har tagit henne ...jag springer och ser sedan Camilla komma bärandes på henne..och allt brister!!!!Jag sätter mig på marken och skriker och gråter..jag har aldrig varit sååå rädd i hela mitt liv!!!!Camilla tröstar mig,kramar mig och är underbar..Jens tar Lærke..hela jag skakade!!!Fyyy vad hemskt det var...

Farfar går sedan och köper fler poletter till dom radiostyrad bilarna och drar mig med..han ville att jag skulle skratta och le innan vi lämnade festen =) och det gjorde jag...såå kul vi hade..
Vi var inte tillbaka hos farfar förrens vid 20.30 och då var det tid att köra hem..kl 22.00 landade vi här hemma!!Trötta men glada över att vi har så fina människor i vår närhet =)


Ta hand om varandra..


Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Guuud va mysigt du berättar..känndes som jag var med er..

2009-07-27 @ 20:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0