Tänkt igenom..

det här med glasögon..nej det är ingen big deal att hon behöver och måste ha glasögon..det kommer ju att underlätta för henne när hon sedan ska gå i skolan!Tänk att inte kunna se vad som står på tavlan eller läsa det som står i boken..då kanske hon slinker efter  i skolan och inte hänger med dom andra barnens tempo!
Det blir nog bra!!

MEN..jag är inte överens med tanken iaf!
Jag har svårt för att se stumpan med glasögon..
Kan inte riktigt förstå hur hon skulle vilja och acceptera att ha dom på sig hela tiden..
Lekar,sport....
Det är antagligen för att jag aldrig själv behövt glasögon..och det trodde jag inte att mitt barn skulle behöva heller..

Men på något konstigt sätt gör detta fruktansvärt ont i mig..JÄTTE ont!!


Idag har jag och barnen varit hemma hela dagen..Lilia var ju dålig i magen och hade feber så nu vågar man inte röra sig någonstans förren det har gått 48h..annars blir man väl dödad på kuppen =)
Vi har vikt tvätt,ritat,busat,gått i pyjamas till kl15,fikat,myst och tjaffsat liiite!

Klockan blev laga mat tid och jag fick expert hjälp i köket..båda barnen tog vars en stol och hjälpte mig att skala,och sen riva morötter..
Dom skalade så hela köket blev fyllt med det..






Duktiga tjejer har vi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0