Nu går det liiiite

väl för fort för mig här!! =(

Igår tappade den blivande 6 åringen sin andra tand..jag satt och hejjade på henne att hon skulle vicka ordentligt på den så att den skulle vara ute tills pappa kom hem!!Och hon vred och vände på den här tanden och vips så var den ute..som vi skrattade hon och jag..min älskade tös!!

Här ligger hon och beundrar sin nya glugg =)




Idaghar vi varit något sjuka..eller iaf Lilia..vaknade med magont och var sedan febrig..ville gå på toa och det gjorde hon med råge..4 ggr var den lilla inne och presterade som en hel karl!!
Sen sved det och gjorde ont i rumpstumpen =(

Så gnälligt har det varit och det blir man inte så happy av precis..

Jens kom hem tidigare för att köra mig och Lærke ner till Trelleborg för Lærkes synundersökning!
In kom vi 7 minuter för sent pga av allt vatten som låg på vägen ner..men iaf..tanten gav henne massa olika uppgifter..såsom att läsa bokstäver och titta på olika saker!Hon fick prova olika sorters glasögon..ett par med ett rött och ett grönt glas,ett par med bara ett glas..och det sista paret som skulle visa hur mycket styrka hon behöver på sina glasögon...

Jo för så blir det..

Och jag har bölat och mått så in i norden dåligt..tycker apsynd om henne och vill verkligen inte att hon ska ha det..kan man skita i det??
Lærke är inte superintresserad heller av att börja ha något på näsan..så nu får jag kalla in trupperna av folk som är duktiga på peppning..mamma..moster..HJÄLP!!!För jag klarar inte detta..
Får tårar i ögonen bara jag tänker på det..varför vet jag egentligen inte..men som mamma sa..det är BARA glasögon och det kunde varit så mycket värre..

Nästa onsdag ska vi på ännu en undersökning..då ska hon få droppar i ögonen och undersökas av en riktig ögonläkare..det är nämligen han som skriver receptet på glasögonen..

Antar att jag är rädd...rädd för det här med skolan..skola OCH glasögon..klarar min stumpa det??
Klarar jag det???




Kommentarer
Postat av: anna a

usch... förstår dina mamma känslor!!

Hon kommer säkert klara det galant! glasögonen är inte lika fula som när vi var små!

men jag förstår din rädlsa och oro....



min minsting har ett Jätte födelsemärke på armen... o inte nog med det så växer det MYCKET svart hår i det! o det har jag ångest för..... hur det ska gå för honom när det är dags. än är det ganska ok!



Du kommer klara detta lika bra som din dotter, det är vad jag tror iaf!!



kramen

2011-01-18 @ 20:35:27
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: carro

Tack :) De borde veta bättre med min korta stubin ! haha

2011-01-18 @ 20:52:05
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Postat av: AnnSofie

Nu var det ju faktiskt inte Lärkes mamma som skulle klara av det där med glasögon, det var ju lillan själv.

Gör du det positivt så blir det oxå bra. Jag har väl aldrig blivit mobbad eller fått höra om mina glasögon & känner jag Lärke rätt så lyssnar hon på dig & alla oss andra hon tycker om & inte på det eventuellt elaka barn som skulle säga något.



Moster ringer imorron & pratar med kråkungen :)

2011-01-18 @ 21:47:25
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: sandra

det fixar lärke galant, det där med glasögon!

sarah hade oxå ett tag när hon var liten, men hon växte ur det och behövde inte dem hela skoltiden...

det gommer bli hur bra som gumman!



kram kram

2011-01-18 @ 21:52:30
URL: http://mamaspratt.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad är det värsta som kan hända? Är det att hjärtebarnet får glasögon? Tror inte det. Kan förstå du har känslor och reagerar men i dag finns så fina bågar att välja bland.



Torka tårarna och upp med hakan.Jag tror på dig.

2011-01-18 @ 23:32:40
Postat av: Alex

Tack vännen! Jag är supernybörjare, men är faktiskt väldigt nöjd själv. Och om Danni tyckte att klänningen var så pass fin att Keila fick ha den sin första jul, så måste jag ju ha lyckats ;-)

2011-01-19 @ 11:40:09
URL: http://mammastrang.blogspot.com
Postat av: vera

Gumman, det kommer gå jätte bra!



Minns jag hade glasögon (röda fula) men det var dem jag ville ha! Låt Learke få vara med å välja glasögon...



Det var bara en som var dum mot mig en gång som puttade ner mig på marken sa glasögon orm!

Men det jävelskapet bor jag ihop med å har två underbara barn med!!!

Du ser själv, kärlek börjar med bråk men slutar med kärlek ;)



Jag lovar dig emelie! Det kommer gå jätte bra!



Kramis

2011-01-19 @ 18:07:32
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Emelie. Hör halkade jag in på din blogg! =)



har själv haft glasögon och ingen har någonsin sagt något om det men hatade det som pesten. Hade linser i många år men fick komplikationer och riskerade att bli blind så det blev operation för mig.

När hon blir större kan hon ju välja själv och hon behöver ju inte ha glasögon som vuxen om hon inte vill. Kanske växer hon ifrån dem också?

Lycka till iaf och det hoppas tösen ser något snart =)

2011-01-20 @ 19:26:09
URL: http://lifeissues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0