Ångest!!!

Fick brev hem igår om skolplats till lilltjejen?!eller nä vänta..STORA tjejen..och ååhhh vad jag fick ont i magen!Jag totalvägrar att inse att Lærke är snart 6 år och ska börja skolan..VÄGRAR!! =(
Jag ringde genast Kommunhuset och skulle kolla om det fanns broschyrer om varenda skola i Vellinge..men nä..det blir till att besöka webbsidan för nu jäklar ska vi jämföra skolor!!
Lærke är inget barn med några särskilda behov eller annat som man kan behöva extra stöd för,hon är framåt och kamratlig..nästan alltid =) Så för hennes del kommer det säkert att bli skitkul..värre blir det för hennes mjäkiga mamma!
Det är nu som man börjar bli rädd för hur andra barn är,hur snälla dom är och om hon får vara med i någon form av kompisgrupp!Jag är livrädd för att Lærke kommer att backa och dra sig undan..eller ännu värre om hon väljs ut till någon form av hackekyckling...hujeda mig!
Har pratat med Jens om detta och vi tänker lite såhär..om vi håller henne med dom finaste kläderna,väskorna,frisyrerna,skorna..bortskämd..ja!Ja you name it..tror ni hon klarar sig undan då??Eller blir hon då automatiskt en av dom coola som är dumma mot andra??Det är nämnligen lite så jag känner att det var när jag gick i skolan =( och jag vill väl att Lærke hamnar någonstans mitt emellan =) Sköta skolan,med många kompisar men ändå ingen "nörd" Usch va fult av mig..men så känner jag!

Vi fick iaf Herrestorps skolan som förslag rent geografiskt,men sedan har vi ju även Rosentorps skolan som ligger på gångavstånd..så mellan dom 2 kommer det att stå..Lærke kommer ju faktiskt en dag att kunna ta sig fram och tilbaka till skolan och då kan det vara skönt att ha nära hem!

Nästa vecka ska vi iaf på informationsmöte och se hur skolan ser ut!Men vad jag fått reda på så är Herrestorps skolan något mindre och det kanske kan vara bra iom att Lærke är van vid mindre grupper..hon går ju hos dagmamma nu och i en grupp är det bara 5 barn!


USCH JA...ÅNGEST!!



Idag fick jag jobbat över i 1½ timme..lättförtjänta pengar då det inte händer ett skvatt just dom tiderna på jobb..hämtade sedan barnen och tog en annan väg hem än den vi är vana vid!!
På vägen så såg vi en katt,en stooor tjock gul katt!Vi "pratade" lite med den och gick sedan vidare..när vi gått ett par meter så sa Lærke att katten följde efter oss!Jaja sa jag den bor säkert någonstans här på denna gatan..vi fortsatte att gå och den jäklen följde efter oss...nu var vi en ganska bra bit ifrån där vi såg hon första gången..Jag började bli nervös men Lærke och Lilia frågade hela tiden om vi inte kunde ta hem den..för dom vill ju ha en katt!!
Vi gick över en gata så vi kom in på mammas och pappas gata..och vi gick,och gick..nä vi blev banne mig inte av med den..jag började få lite sammanbrott..Vi kom förbi mammas och pappas hus och pappa stod i fönstert..jag började veva att han skulle komma ut!
Så jag förklarade för pappa att kattjäveln förföljt oss från Folketshus och att jag mer än gärna ville bli av med den nu..pappa gjorde sitt bästa för att kalla in den med ...Ksskssskssskkssss!!Haha
Men nä helvetet fortsatte att följa oss..ja vi skulle över vägen till oss så jag försökte till slut att skrämma den så att den inte skulle hänga med över!!Aaahhh....nästan gick det..vi hann så långt som över vägen innan den gula upptäckte att vi gick ett annat håll..FAN också!!
Katten sprang över vägen efter oss för att hinna ikapp och jag svor som en jag vet inte vad..dessutom såg det ut som om pappa stod och småskrattade på andra sidan vägen..skämms =)
Så ända fram till dörren hade vi sällskap av den här odrägliga jävla kattfan..ja jag var arg!!

Haha..barnen tyckte det var jättekul med sällskap och tyckte vi kunde ta den vägen fler gånger..jag säger bara NO WAY!!!


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Ja nu va du faktiskt lite ytlig syster yster.



Hur man känner och är som person kommer inifrån och inte från vilka kläder eller skor man har på sig.



Lärke kommer såklart att klara sig ypperligt i skolan, få massvis med kompisar och tillhöra dom barn som gör rätt för sig samt sköter skolan. Hennes föräldrar ska nämligen se till att ge henne dom bästa förutsättningarna för det och skulle hennes föräldrar känna att det brakar iväg åt fel håll så finns mormor & morfar och jag med hela min underbara familj där för att hjälpa henne och er.



Lärke är en tjej som kan skilja rätt från fel, hon är glad och snäll, testar gränser men backar om det går för långt, hennes moster är stensäker på att hon kommer att klara detta med bravur.



Hennes moster vet oxå att Lärkes mamma ska bita ihop & ringa sin syster om det blir något ;)



& du!!!! Låt ungarna få en katt ;D

2011-01-13 @ 11:54:23
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fick oxå det pappret till Elliot och genast satt samma frågor fart i mitt huvud. Alltid svårt men ändå kul. Dom små börjar bli stora.

2011-01-13 @ 21:52:10
URL: http://guillermo.blogg.se/
Postat av: Kristina

stora tjejen, kommer att bli jättebra alltihop ;)

kram

2011-01-16 @ 16:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0