Verkligheten..

Kom ifatt mig ännu en gång igår..
Klasslistan till Lærkes skol början låg i brevlådan..liten ÄR stor på riktigt!!
Vi hade bestämt oss för Herrestorps skolan egentligen för ett bra tag sedan,när vi sedan var och hälsade på så fanns det inte några som helst tvivel..skolan är liten och mysig och vi fick ett jättefint bemötande när vi var och hälsade på =) den första gången hade vi inte Lærke med oss...tyvärr,men vi blev tillsagda att vi var välkomna en annan dag med skolbarnet!
Så vi gick in två veckor senare så att Lærke skulle få se hur där såg ut..hon var alldeles lyrisk!
Personalen vi mötte i den ena gruppen var helt fantastiska och jag ställde en mängd med frågor,kändes lite dumt men vad vet jag om skolor nuförtiden??Inte ett smack..
Jag fick svar på alla dumma frågor och fick ett super fint nemötande från just den gruppen och då bestämde vi oss för att önska grupp röd..
Igår låg då alltså klasslistan i brevlådan som önskade Lærke hjärtligt välkommen till att börja skolan i grupp röd den 22/8..Dessutom så fanns det en flicka som Lærke känner sedan innan som också ska börja i samma grupp..och inte nog med det..den flickan ska även flytta till samma gård som vi bor på =)
Hoppas att dom kommer att bli ännu bättre kompisar..det hade varit superroligt om Lærke hade en kompis som hon kunde leka med på gården och tids nog kanske ha sällskap med till och från skolan..
Det kommer bli bra!
Innan skolan börjar så ska det hända massor..ja enligt tjejen iaf!Hon har meddelat tidigare att mormor,mamma och hon ska åka in till stan och köpa ny skolväska,hon ska ha nya kläder och hon vill klippa sig..och detta kommer vi naturligt vis att se till =)
Klart att tjejen ska känna sig fin och stylad när skolan ska börja..det värsta är väl att jag inte lär få bestämma något alls snart..
Liten ÄR stor....

Kommentarer
Postat av: Hanna

Elliot har fått likadant brev och helt plötsligt blev han stor (och jag gammal). Minns själv den första skoldagen. Våra små liv börjar bli stora.

2011-03-09 @ 21:03:13
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0