Passerat..

helgen alltså..

Och den har varit super mysig rakt igenom!Jag har varit långledig och njutit av varje sekund....nästan!!

Jag och mannen for in till stora staden igår och shoppade..vi hittade ingenting..förrens efter halva dagen hade gått!!
Vi gick på Triangeln,gågatan och Södra förstadgatan..men ingenting!! Jag blev lite småkinkig och vi bestämde oss för att luncha ist..Det var hur mycket folk ute som helst och vi tog det enklaste vi kunde hitta...Pizza Hut..herregud så gott..och MÄKTIGT!!Jag som annars kan klämma iaf 45 minuter av en pizza var smockfull efter halva denna lillia,lilla pizzan!!
Mätta och belåtna gick vi tillbaka till bilen och styrde kosan mot Entre..där minsann..jag hittade fin fina ytterkläder till Lilia,fleece till Lærke,skor till mig och ett skärp till Jens..men inga ytterkläder till Lærke!!Varför ska det vara sååå svårt?!
Vi körde till Maxi,Toftanäs..förra året hittade mamma jättefina termoset och det har varit otroligt bra kvalite på det med!Jodå..vi hittade..men inte hennes storlek..varför?!Vi fick tag på en i personalen som fick ringa till Ystadvägen och till Trellehåla..men nä..så vi tog en storlek under..och gissa vad...det satt som en smäck!
Sen gav vi upp..det var väl egentligen inte mer som vi var på jakt efter men vi hade det så mysigt och kul så vi ville väl egentligen inte hem! =)

Jag hade pratat med pappa tidigare under dagen och dom bjöd in oss på middag,,Yippii...jag slapp laga mat..skönt!Vi landade hos dom vid 18 tiden och möttes även av Annelie och Claes (min morbror och moster) Dom hade spenderat dagen med att baka olika sorters bröd och Lærke hade fått vara delaktig..super nöjd va hon =) Så helt plötsligt skulle vi vara 8st runt bordet..mamma hade lagat en god gryta som vi hade hederliga pantoffler till med brysselkål och gele..mmm!!
Såå summa summarum hela lördagen var suverän!!
Lærke somnade i Annelies famn så hon fick stanna över natten..vilket hon säkert blev helnöjd över då hon tjatat om att hon skulle sova över ända sedan hon slog upp ögonen på morgonen =)

Idag vaknade jag vid 9..då klädde vi på oss och körde till willys och storhandlade..frysen och skafferiet fullt igen..det gillar jag!När vi kom hem så ringde jag till Pappa och då ville skruttan komma hem till sin mamma och pappa..sen har söndagen bara förflutit som en söndag ska..jag har storstädat ugnen..nu glänser den..annars lite småplock och mys med barnen!
Nu ikväll blev Lærke lite bråkig och ville inte äta..hon var inte hungrig..och då vet alla som känner denna lilla madame vad det innebär!!Sjuker..så imorgon blir flickorna i familjen hemma och kurerar oss..för den stora (dvs Jag) känner mig också halvkass!

Nu blir det en dusch och sen loppelådan..jag är slut som artist för denna dagen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0