Såja..

Förkylningen har satt sig på mig med nu..är helt stopp i näsan och börjar få huvudvärk nu me!!Åååhh det är så tråkigt att inte vara frisk..jag som nästan aldrig blir sjuk är nu sjuk för andra gången på en månad..men så länge jag inte får feber så är det ok!!

Jag har jobbat som vanligt idag och jag jobbade med störet spigget!! =) Tänk vad kul man har på sin arbetsplats..och kul att man har bra kontakt med sina arbetskamrater..vi har fått allt gjort och snabbt gick det!!
Duschningar och tvätt och dessutom har jag hunnit baka en paj och syltkakor!!

Efter jobb så stack jag hem till Catarina och snusade bebis och läste bok för Emilia..skulle inte hämta barnen förrens kl 15.30..dom hade varit ute hos Immi på landet..
Men fyy vad det är drygt att hämta när man redan hunnit hem och hunnit slappna av..men dagmammorna är guld värda som låter mina barn stanna den extra stunden på tisdagar..då får jag liite tid över till mig själv =)

Jag provade ny maträtt idag och det blev tummen upp för min del..mannen däremot vill alltid ha det myyycket mer kryddat..men annars så var det uppskattat..kyckling med massa grönsaker i gryta..och ris till det!!Inte så avancerat men ändå..det är ju faktiskt bara tisdag idag!!
Han vet ju att det blir gotte mat till helgen..det blir det alltid här hemma..jag är ju en av dom som aldrig skulle kunna äta tex köttbullar och mos en lördag..nej,nej det ska vara goa grejer!! =)

Till helgen väntar kalas..på fredag till morfar fast jag kommer inte förrens efter kl 21..jobbar ju =( och på lördag ska vi till Vera och Kenny för lilla Annie fyller år..sen får vi se hur länge vi orkar stanna..jag menar är jag förkyld + att jag ska jobba och + att morfar ska ha kalas..jaja vi ser..kan hända att förkylningen lugnar ner sig innan helgen ju..

Barnen har me blivit förkylda..Lilia hostar och snorar och Lærke lät alldeles kruppig imorse..var på väg att ringa in vikarie så att jag skulle kunna stanna hemma med dom imorgon så att jag kunde komma på fredag..hatar verkligen att sjuka mig..jag vet att man inte kan hjälpa det...men mitt samvete gnager i mig när jag inte är där...men ingen dagmamma ringde idag så allt hade varit lugnt..det är väl bara att fortsätta lämna iväg dom..dagmammorna ringer ju om dom vill ha hem dom =)

Tror bestämt att jag ska gå i säng nu....så att jag får vilat ordentligt!!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0