Danmark..

Jaha..jag provar igen då..hade precis skrivit nästan ett helt inlägg men jag min dumma nöt råkade trycka på x !!

Idag har vi spenderat hela dagen hos svärfar i Danmark..där har vi såå mysigt..fast det är jobbigt innan man kommit dit =) Vi har ätit bullar,tårta och flæskesteg,potatis och brun sås på det!!Barnen har lekt och vi har suttit och snackat..jag och Camilla har löst världsproblemen in tjej style!! =)
Det var min familj,Evan,Bente,Torben,Jonas,Fredrik,Michael,Camilla,Christian,Caroline,Emil och Karina..idag har det varit rent hygge =)

Meeen Karina..mitt hjärta har gråtit flera gånger idag!!För er som inte vet så är Karina min mans lillasyster!!När hon föddes så fick hon för lite syre och blev hjärnskadad..hon utvecklades ändå relativt normalt och lärde sig att krypa och gå..med stöd!!Sedan fick hon lunginflammation och blev en så kallad försöks kanin på olika mediciner..det visade sig vara ett stort misstag!!Karina svullnade upp och blev jätte sjuk och gick tillbaka helt i utvecklingen!!Hon fick sin dom..att hon bara skulle leva till i 15 års åldern...Idag är Karina 30 år gammal och har alltså levt dubbelt så länge som hon skulle...
Hon har kämpat mot många lunginflammationer och varenda gång har hon blivit lite sämre..hon utstrålar ändå glädje i ögonen och lyser upp varje gång hon får se våra barn..hon älskar när Jens "busar" med henne..även om jag tycker att han tar i lite för hårt =) on älskar när jag sitter hos henne och pillar i hennes hår!!Vår fina Karina!!Även om vi kan se på henne att hon är glad..så vet vi innerst inne att hon lider..hon kämpar och kämpar varje dag och jag klarar snart inte av att träffa henne mer...
Jens och Evan förträner hur sjuk hon är och vill inte prata om det..jag som närmast anhörig efter dom vill bara ha svar!!¨Dom ger henne diverse maträtter och dricka och jag kan inte se på..idag sa jag till: Vet inte riktigt hur Evan tog det..meen Karina har så mycket slem i halsen som hon inte kan få upp..hon är för svag för det!!Hon satt alltså och höll på att kvävas av sitt slem och ingen reagerade..hur kan man inte se..eller vill man inte se???

Jag sprang flertalet gånger till henne..för att hjälpa henne upp och sitta så att hon fick lite extra kraft i hostningarna..jag kunde riktigt se slemmet flyga upp och ner i halsen på henne..och jag kunde inte göra någonting!!!Mitt hjärta höll på att gå i sönder..Bente som nog var minst lika skärrad som jag..tackade mig hela tiden för att jag hörde Karina...
Det värsta är att det kommer vara så här hon dör..hon kommer kvävas av sitt eget slem...

Jag försökte prata med Jens om det i bilen på väg hem..men han klarar inte det!!Men JAG måste få veta JAG måste vara den starka..för vem kommer annars vara det???

Men som min mamma sa en gång....För Evan så är Karina hans prinsessa,på samma sätt som våra flickor är våra prinsessor!!





Nu sitter vi och tittar på tv..och jag försöker att inte tänka så mycket..har mycket i huvudet och vill bara bli av med det!!Ska jobba imorgon så då får jag iaf annat att tänka på...


Kramar

Kommentarer
Postat av: vera

usch, så hemskt:0(

2009-11-15 @ 22:14:08
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0