Morgonstund..

Ja som många vet så ar inte morgonen min basta tid på dygnet..hatar att bli vackt och behova springa ur sangen!!Och så blir det ju så fort man fått barn =)
Idag fick jag ligga till nastan 08.00....och det var det vanliga med valling och frukost..Lærke har ju energi så fort hon slår upp de blå..och det ska man ju egentligen vara valdigt glad for..men ibland så vaxer irritationen =)

Sitter fortfarande med min kopp kaffe och funderar over vad vi ska gora idag..har skit ont i hela ryggen och axlarna..målning ar ingen bra grej for mig!!
Idag kommer ju kakel nissen igen och ska forhoppningsvis få upp det forbenade kaklet..ååhh vill få fint nu jue!!Tur han ar trevlig och går att prata med iaf..inte som en målare jag haft i min forra lgh..dels luktade han extremt mycket svett så jag fick ha alla fonster och dorrar på vadring och sen va han bara så in i helvete tråkig!!!och då måste jag tillagga att det var på hosten med så kallt blev det =(

Lærke vill bada idag..hmm frågade henne igår då det var fint vader men na då ville hon inte..men idag då molnen ligger tjockt på himlen..då vill hon!!Sota unge =) Nu sitter hon har i soffan framfor tvn..
Hon har lekt jatte fint nu på morgonen..med gunghasten..(till mosters fortjusning antar jag?)Jo hasten heter Missi..den får mat,blir borstad,får komma ut i hagen (dvs lilias matta) och sen rider hon den och klappar henne omsorgsfullt!!Hon langtar nog en hel del till sina hastar..dar uppe i Norrlandskogarna!!

Efter semestern ska jag lagga in om ny semester..får nog ta en tur upp..ja om ekonomin tillåter!!Jag langtar med till Norrland..men inte pga hastarna!!!Na dar finns ju fina syster och hennes familj..tur att dom kommer ner nu i aug..då blir det inte så långt mellan gångerna!!Uppe hos Annsofie ar det semester..hon tar hand om barnen och underhåller dom med allt vad hon kan komma på och skaller på dom..så att dom lyssnar..haha!!Tror att jag tar en tur upp nar snon ligger tjock så barnen kan åka pulka och pulsa sno!!Myyys!!


Igår ringde farfar..han vill vara barnvakt =) men va sager man till det då??Lærke har ju aldrig sovit dar så jag vet inte om hon vågar..annars ville han att vi skulle lamna henne vid båtarna i helsingborg så kommer han och moter oss dar och sen skulle hon sova dar 2 natter?!..nja vi får val se hur det blir med det!!Den helgen han vill att hon ska komma ar den 24-26 och då ar det aven Hamnfest i Gille Leje..och den vill ju vi med gå på!!Får fundera på saken helt enkelt!!


Kram 

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Tur att vi snart kommer ner då siss :)

Klart att mosters kråkunge längtar upp till oss & hästarna :). Hälsa henne att hon ska hälsa sin fina Missi från moster :)

2009-07-15 @ 16:43:06
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0