Hej o håååå

Hur kan man vara så här trött..förstår inte..sover ju som jag ska om nätterna..måste bero på vädret =) Nu vill jag ha sommar igen..fats det känns ju inte som om det är så länge tills det är det igen..tiden springer ifrån mig och det känns som om jag är i sista minuten med allt jag ska gör!!Att stå kl 22 om kvällarna och vika tvätt och hänga tvätt känns inte riktigt ok!!
Men..efter regn kommer solsken =)

Dagen har spenderats på jobb..med diverse göromål..vi tog en omgång till med bakning idag..herre jisses vad vi bakade..massa kanelsnäckor och vete längder..Evelina var en riktig hejjare på att fläta bröd =) Jag gillar skarpt att jobba med henne..då händer det lite roligare saker..tex som att vi bakade idag..andra gånger har vi pyntat till påsk,jul och gjort det sommrigt på avdelningen!!
Imorgon vet jag inte riktigt vem jag ska jobba med..en av våra arbetskamrater i vårt team har nämnligen blivit sjukskriven till den 18 december och då innebär det att där är vikarier insatta....

Idag när jag stod på jobb så ringde telefonen..kände dock inte igen nummert men jag svarade..det var från ett jobb jag sökt inne i Malmö som gruppledare på en demens enhet och jag blev över lycklig!!Jag sa att jag var upptage och hon bad mig ringa när jag kommit hem!!Därför var det en något stressad mamma som kom och hämtade sina barn på julfest idag!! Och när jag kom till julfesten så skulle ju barnen sjunga..jätte duktiga var dom..ja alla utom Lilia stod iaf där framme och sjöng tipp,tapp =)
Men iaf så ringde jag upp henne när jag kommit hem och vi fått lugnat ner oss lite grann!!Hon frågade vilken av tjänsterna jag sökt och jag berättade..jaha sa hon:Ett graviditets vik..NEJ sa jag..herregud jag går väl inte från en fast tjänst till ett vikariat..nej,nej,nej!!Så det blev inget med det helt enkelt!!Nu siktar jag in mig på dom andra tjänsterna jag sökt och hoppas på det bästa!!

Ikväll blir det Greys..eller blir det de??Det var kanske det sista avsnittet förra veckan??Ja annars blir det något annat skit som visas på tv..och lite daim glass till..för det blev jag vrål sugen på nu!!

På återseende!!


Kraaamar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0