Vårt hem..

När jag och Jens träffades så var vi båda boende hos andra..alltså vi hade inga egna hem!Jag som nyss hade kommit hem från England efter en kort vistelse =) bodde hemma hos mamma och pappa,Jens som precis flyttat ifrån Sverige tillbaka till Danmark bodde hos sin kusin i Lyngby!Så vi var inhysta hos mamma och pappa vår första tid som ett par..vi låg och trängdes i min 90 säng =)
 Det gjorde vi dom första 4 månaderna..sedan bestämde vi oss för att flytta ihop..tidigt i mångas ögon men för oss var det de vi allra helst ville!
Så flytten gick till Malmö,närmare bestämt Östervärnsgatan..Vi fick en stor 2:a på ca 80kvm..men hade inga möbler..haha!
Säng var det enda vi hade i sovrummet och en garderob som man kunde gå in i..alltså walk incloset =) Vi trivdes superbra och har haft mååånga mysiga stunder där!
Efter en dag på mitt jobb så blev jag förälskad i lilla Maja..en liiiten svart kisekatt med vita tassar och vit nos..det blev vår första bebis..men lilla Maja såg konstiga saker i lägenheten..och jag blev sketa rädd..haha!Vi skaffade oss ytterligare en bebis..lilla Misse..han hade inget hem men en gammal dam hade förbarmat sig över honom men kunde inte behålla honom..så vi tog honom..han var sååå rädd när han kom till oss..han ville inte alls vara med oss..inte ens titta åt vårt håll!Men efter ett tag så kröp han ur sitt skal och sen fanns han alltid vid min sida..

Vi bodde kvar i Malmö i ca 7 månader innan vi bestämde oss för att flytta till Vellinge..då hade tanken slagit oss om att vi ville skaffa familj ♥
Flytten gick till Trangränden..vi fick en mysig 2 rums lägenhet med uteplats..och skaffade vår finaste Zorro..åååhhh vad jag saknar honom..för nu..nu hade jag haft tid för honom..eller jag hade iaf önskat det!
Vi hade haft Zorro i ca 2 månader innan vi insåg att vi var med bebis..och vi var sååå lyckliga!
Lilla Lærke tittade ut den 22 Maj 2005..den dagen regnade det och var sol om vartannat! Vi fick åka hem dagen efter och när vi kom hem till Zorro så kändes det som om livet var helt komplett..
Men liten blev stor och längtan efter ännu ett barn dök upp..

Vi fick en 3 rums lägenhet på en hörna..också där med uteplats..och solen i rätt läge =) Lærke fick eget rum och vi trivdes superbra..hela lägenheten målades om och trädgården fixade pappa och morfar..jättefin uteplats med stenar från Etag'e..det ni =)

Jag hade en ganska så jobbig graviditet med Lilia..jag var onormalt trött och hade ont i varenda del utav kroppen..och det resulterade i att Zorro blev undanskuffad..det fanns varken tid eller ork för att ta hand om honom,hur gärna vi än ville..mitt hjärta brast den dagen jag insåg att det var tid att lämna bort honom...

Höggravid och hormonstinn så grät jag som ett litet barn den dagen han gick ut genom min dörr..sen dess har jag inte sett honom..det gör för ont!

Jag låg på soffan och kände något spricka i magen..jodå vattnet gick..så en sooolig dag..den 28 augusti 2008 tittade Lilia ut..eller tittade..nä efter 4 timmars plågsamma värkar pressades hon ut med all kraft jag någonsin kunde hitta =)

Där bodde vi bra...


Nu bor vi fortfarande på Trangränd..men numera i en 4 rumslägenhet med trädgård..mer som ett radhus..vi har totalrenoverat allt och det var det som fick mig till att sätta mig er och minnas..vissa saker har jag kännt tårarna bränna bakom ögonlocket när jag skrivit det..andra saker har fått mig att le =)

Jag är komplett..för nu..

Jag älskar min man
Jag älskar mina barn

Och det bästa är..att dom älskat faktiskt mig med ♥



Kommentarer
Postat av: JennyÖ

Naw, detta tyckte jag var ett riktigt fint inlägg. Hoppas allt är bra med er. Kram

2011-01-08 @ 15:30:14
Postat av: vera

Så himla fint skrivit=)

2011-01-09 @ 02:08:04
URL: http://avkb.blogg.se/
Postat av: Hanna (Elliot &Tuva)

Vilken underbar story!!!! Kram Hanna

2011-01-10 @ 22:34:45
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0