Så var vi där igen...

Den yngsta dottern har lyckats att bli sjuk igen =( igår när jag jobbade kväll så ringde Jens och sa att Lilias hosta blivit värre under kvällen och att hon hade feber...kul!!Så jag vabbade oss innan jag slutade för kvällen och idag har vi då varit hemma..
När jag kom hem igår så sov hon,men bara en timme senare så började hon att skrika för fulla muggar uppe i sängen..ingenting hjälpte och hon fick komma ner och vara med oss den stunden innan vi skulle lägga oss..hon snurrade och snurrade och hostade nästan lungorna ur sig..Så jag klädde på oss och gick ut och gick en lång promenad så att hon kunde få somna i lugn och ro!!
Efter ca 30 minuter så somnade hon och jag vände på klacken och gick hem..jag smög så tyst jag kunde och lyckades få av henne dom tjocka kläderna och jag hann doppa ändan i soffan innan hon började att skrika igen!!
Så upp med henne i famnen och så var det snurr igen..hon somnade med 30 minuters intervaller och jag fick sätta mig på konstiga sätt..allt för att hon skulle sova..mina konstiga ställningar i soffan inatt har då resulterat i att jag har fruktansvärt ont i min rygg och jag bara vet att denna natten kommer bli likadan...
Jag ringde till vårdcentralen kl 07,58 i morse och kom fram i kö..och gissa vad???Jag hade nr 7 i kön..är inte det ganska konstigt med tanke på att dom inte ens hade öppnat???
Jaja...jag kom fram och fick en tid till kl 10,00..

Men vår tjej är frisk som en nötkärna..hon hade tydligen dåligt immunförsvar och skulle troligtvis bli såhär hostig varje gång hon blev förkyld..så jag fick inte ett dugg för att lindra hostan...jag har ju en Nebunette hemma som jag har användt flitigt nu sen hostan kom..men den hjälper ju uppenbarligen inte =(
Men det var vad jag skulle göra..ge henne inhalationer och lindra feber med alvedon!!
Stackars flicka..

Vi var ute en bra stund och Lilia somnade gott i vagnen..då passade jag på att gå hem till Lina en stund som vabbar för öroninflammation och hostiga barn =(
Trevligt att ha något att göra då man blir knäpp av sjuka barn...

Hoppas alla barnen blir friska så vi kan få sköta våra jobb..känns ju som om man lämnar alla i sticket..men barnen går före ALLT!!!!!

Nu ska jag strax laga lite mat..idag blir det tärnad stekt potatis med köttbullar..enkelt och bra!!

Kramar

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Stackars mosters sparvöga :(

2010-03-09 @ 19:51:54
URL: http://annsofielina.blogg.se/
Postat av: vera

Anej, stackarn:( Krya på!!!



Kramis

2010-03-09 @ 23:13:14
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0