Nu är det fredagsmyyys..

I helgen är jag ledig och det ska bli sååå skönt..fast man har ju alltid planer ändå både på gott och ont!!Helst hade jag bara velat vara hemma och pyssla inför julen men det hinner jag knappt!!
Idag iaf så har jag och en utav mina kollegor pyntat vår avdelning..så gott vi kunde med dom sakerna vi hade att använda..vi har fixat framsidan,som blev klädd i gran och imorgon kommer det nog en ljusslinga på också..jag har suttit ute i det kalla vädret med bara arbetsklädre..men va gör man inte för sina gamla och deras anhöriga??!!Det är nämnligen så att i vårt team så har dom som jobbar denna helgen arrangerat en liten julfest..och det tycker jag är skit trevligt..det är nästan så att man hade velat komma =) Så idag har det även hunnits med dukning i samlingssalen..fint blev det!!

När jag och barnen kom hem så fixade jag med lite städning så att ljusstakar och stjärnor kunde komma upp..jag plockade undan och plockade fram..strax efter kom Jens hem och hjälpte till!!Jag har nu adventsfint i alla fönster..ska bara införskaffa lite  nya jul blommor sen klarar vi oss nog detta året med..eller nä en gran ska med komma in i det Koghska hemmet!!Har så mycket minne av gran att jag nog inte kan vara utan..för hur mysigt var det inte i Vellinge Väster när vi pyntade granen med mamma och lyssnade på mammas LP..vem var det nu igen??Agnetha Fältskog och hennes dotter..eller??Jaja..många mys minnen har jag i varje fall!!
Och i år ska granen in tidigare..vill kunna njuta länge av den..

Imorgon så ska vi in till Mobilia och fixa med paket till mamma..det är hennes tur att ha kalas imorgon och hon har önskat sig ett par silver örhänge..och hur svårt kan det va???JOOO skit svårt när det är min mamma vi pratar om..där gör man bäst i att spara på kvittot =) Vi ska även se om vi kan hitta ett lucia linne till Lilia på H&M..ja eller någon annan stans..dom behöver ju det den 9 då det är julfest med dagmammorna...
Tänkte kolla om man kan hitta några fler julklappar me..gäller att kolla i god tid!!Men tycker mest att det är jäkligt drygt att köpa julklappar..och en väldig massa pengar rinner genom fingrarna..inte kul!!

Söndag så ska vi kanske till Trelleborg och besöka ett par vänner till mamma och pappa..dom har nyligen flyttat dit och man är ju allt lite nyfiken på hur dom bor..dom hade sen tänkt att gå nr på julskyltningen och titta på är dom tänder den stora granen!!Vi får allt se..
Egentligen så blev vi bortbjudna idag me..men vi fick tacka nä..vi har ju båda jobbat hela veckan och denna fredagen var näst intill vår enda lediga nu inom den närmsta tiden..det händer fan ta mig något hela tiden..nä idag tog vi i vanlig ordning fredagsmys med stora tjejen med godis i skålarna och idol på tv!!
Men jag hoppas att ni andra fick en trevlig kväll!!Vi kommer gärna nästa gång!! =)

Idag har vi ätit en av mina nya favorit rätter..en rätt som jag allra först fick för ca 4 år sedan..på julafton..en röra med kyckling,bacon och vit sparris..sen lägger man det i tartelletter och en god stooor sallad till!!Mums!!
Till och med barnen tycker om det..

Nu tänkte jag snart inta sängen..och hoppas på sovmorgon imorgon =)

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0