Mina kids..

Jag har fått äran att bli mamma till 2st underbara barn..mina egna små bebisar som jag älskar så högt det bara går..
Varje dag ger dom mig sååå mycket kärlek och skratt..men även tårar och höga röster..dom ger mig all glädje i mitt liv..Lærke som är 4 år ger mig mest bekymmer =) men man får försöka ta llt med en nypa salt..hon är just en 4 åring med mycket bestämda åsikter och kräver mycket uppskattning och uppmärksamhet!!Hon kan vara värledens pina men 5 minuter senare kan hon ge mig världens kram och säga:Det är du och jag Paw-Ove..ett internt skämt vi har då hon sa det till sin morfar..och vi alla tyckte hon va såå goo!!
Min tjej har många funderingar i livet,hon frågar om hur bebisar kommer in i magen,varför man dör och varför man kysser varandra när man är glad i varandra..och som mamma vet man inte riktigt alltid vad det rätta svaret är!!??Men nu så har vi iaf sagt att i mammans mage bor där ett ägg,och när mamman träffar pappan så blir det ägget till en bebis..haha..ja hon har köpt det så nu kör vi på det =)
Och vuxna människor kysser varandra för att dom älskar varandra..då sa min tjej:När jag blir stor så ska jag också kyssa pappa..OJ..men nä Lærke det får man inte:Men när jag blir stor mamma..då får jag =)..haha njaa..
Döden tar nog upp hennes tankar en hel del..inte för att vi haft någon som gått bort som hon stod nära men däremot en katt vi hade för ca 2 år sedan..han kom hem en dag påkörd och skrek en hel del..dagen efter fick vi ta bort honom...Lærke frågar ofta om honom..och undrar var han är..och om man skulle säga:akta så inte bilen kör på dig,eller akta så du inte trillar..så säger hon direkt:Då dör jag kanske..jaa inte lätt att vara 4 år och ha så många funderingar!!Och hur ska man besvara allt..jätte svårt är det..man vill ju inte att hon ska bli rädd för livet..bara att hon ska vara vaksam över faror!!

Lærke har ett stooort ordförråd..både positiva ord och negativa..det där sista får man väl skylla sig själv över =)..hon lägger ofta till saker som,om jag ber henne plocka undan..så kan hon säga:Självklart..ska det va nu genast!! =) Eller om man blir arg på henne och ber henne sluta med vad hon håller på med,då kan hon säga:Ja,jag vet,annars får jag gå o lägga mig..!!Alltså när det kommer vuxna saker ur hennes mun så kan man ju knappast låta bli att le....Mitt fina hjärta!!

Lilia har ju sin charm..men hon har ju inte fått den stora personligheten som Lærke fått ännu..
Men min lilla är för det mesta glad..hon springer runt möblerna och utbrister ofta:Titta..annars har hon fått mitt humör...ett sjuhelsikes sådant med!!Hon kastar med saker och "skäller" ut en i tid och otid!!


Jaja..Mina barn är som sagt det finaste jag har!!Och jag skulle aldrig kunna leva mitt liv utan dom..någonsin!!


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0