Färdig drömt för denna gången...

Min syster tyckte jag skulle haft drömt färdigt så det får jag väl ha gjort nu då..

Då ska vi se vad jag pysslat med sen sist då...hmm??!!Joooo jag och mina föräldrar stack in till stan..dom skulle fixa lite julklappar och så även jag!!Vi körde in till EKOhallen och gick i den leksaksaffären som ligger där!!Och hoppsan..dom hade 20% på alla varor i hela butiken..så då gick det mycket lättare att handla!Jag fick köpt allt jag skulle + lite till...som vanligt!!
Efter en liten mindre plånbok så fortsatte färden till Jägersro center för att käka lite..men en sak undrar jag??Varför har man ett service yrke när man är sur och oengagerad???Tjejen som stod på pølsemannen tittade knappt på oss när vi beställde hon log inte en gång och sa knappt mer än vad hon var tvungen till!!Inte att hon behövde vara över trevlig..nej..men artig och service minded!!Jaja..
Jag och mamma styrde kosan mot Lindex för att fynda lite kläder till Lilia..tror ni jag hittade????Nääää..såå trist när hon är i stort behov utav nya tröjor och byxor!!
Vi fortsatte till H&M och jag fick handlat mjukisbyxa och 2st tröjor..lite dagmamme kläder..bara det att Lilia är en riktig spena..så byxorna var alldeles för stora i midjan men passade i benen..
Och smart som jag var så åkte lapparna..och ligger nu ute i dom stora soptunnorna på gården..

Vi stack inom Willys med på vägen för att handla blöjor..det gäller att passa på när man får rabatt checkar hem!!
Vid 20.30 var jag hemma och då sov båda barnen som små änglar i sina sängar..

Fredagen jobbade jag..men kompade ut tidigare eftersom dom satt in en vikarie från klockan 13.00 och jag skulle sluta kl 15.00 egentligen..men nu fick jag komma hem tidigare och få träffa barnen en längre stund än tänkt!!

Jag och Jens hade bestämt att vi skulle ha gran i år även om Lilia är lite liten för att förstå att det är prydnad och ingen leksak!! =) Så Jens stack inom och köpte en gran på vägen hem..en jättefin Kungsgran..
Vi åt fondue till middag med diverse tillbehör och blev mer än mätta..
Efter maten så klädde vi granen..den blev supersnygg =) Alla barnens egenhändigt tillverkade pynt hänger där så fint nu..tomtar,änglar och en och annan gris!!









Idag har vi haft julfest hos Kristina och Micke..vi hade köpt julklappar till barnen och alla tog med något gott att dricka och äta,lussebullar,julmust,glögg,pepparkakor och riktigt smarriga ischoklad..med vit choklad!!Det du Annsofie =)
Barnen lekte fint med varandra..ja ett och annat små gnabb var det ju men inget vi inte överlever..Vi vuxna snackade som vanligt..och hade det jätte trevligt!!

Jens stack iväg och skulle köra min morbror och moster till en fest och barnen och jag stannade kvar!!Efter en stund så vick även vi gå hem och börja på maten..vi tog resterna från igår..gott!!!

Nu ligger vi här i vår nya soffa som vi fick idag =)







Och en bild på lilla sparven!!





Kramar


Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Jaa :) äntligen..

Min sparvöga är så fin & kråkungen är världens häfigaste :)



Om en dag & några timmar till så ses vi en snabbis :)



Hälsa älsklingarna så länge :)

2009-12-12 @ 20:55:27
URL: http://annsofielina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0