En chans..

Denna dagen började med sovmorgon..de e det enda bra med att Jens börjar sent..han behöver inte väcka mig förrens kl 08.00 och då har Lilia fått välling och Lærke har fått frukost =) Så jag hinner hälla upp min kopp med kaffe,ta tidningen och gå ut och blossa innan han måste köra..gött!!

När Jens sedan kört så började min telefon terror till vårdcentralen och Sjukhuset i Kristianstad...de e en jävla sjukvård vi har i detta avlånga land =(  Jag ringde först till VC och satt i kö,när det var 2st framför mig i kön så bröts samtalen..jag ringde igen och hade 13 st framför mig..dryygt..jag la på av ren ilska..ringde sedan till Kristianstad för att kolla om jag kunde få provsvaren där ist..nej..dom fick inte lämna ut dom uppgifterna..nähä..jag ringde till VC igen och satt i kö..ca 50 minuter tog det innan jag kom fram..ska det vara så här??Vi skulle fått svaren i förra veckan men inget kom..och eftersom det var allergi tester så hade det varit bra att få reda på om det var positivt eller negativt för att kunna undvika att vistas eller äta det som framkallade allergin!!Som tur var så visade testerna ingenting..men varör örvinner då inte utslagen??Skumt..men på torsdag har vi en tid till en riktig hudläkare på UMAS och hoppas verkligen att dom kan se vad det är!!Kl 11.30 var jag klar med telefonterrorn..tror ni mina barn var uttråkade???

Det har ju regnat konstant heela dagen..så vi har suttit framför tvn och glott,och varit allmänt uttråkade..allihop!!
Jag och Lærke passade på att baka negerbollar när Lilia vilade middag..såå något har vi lyckats med idag..och goda blev dom..finns dock inte så många kvar..så ring inte o fråga om ni får smaka =)

Jag ringde även om jobbet jag har sökt och det låter ganska bra fortfarande..jag har gett mig fan på att jag inte ska va kvar där jag är nu..yrket fullkomligt älskar jag..men klarar inte ut dom arbetstiderna vi har och inte en del av personalen heller..så e det klart överallt,men jag vill vidare..vill inte vara en sån som fastnar på första bästa jobb..jag är ju utbildad så då ska jag väl sträva efter det bästa???Eller???Jag vill jobba natt dessutom..hade passat min familjesituation mycket bättre..tänk så mycke ledig tid man hade hat med sina barn,sina vänner och sitt hem..annars e man ju ledig typ en eller tre dagar i veckan och då jäklar ska du hinna med mycke..speciellt i en småbarns familj!!

Annars gjorde jag världens godaste korvgryta idag..och jag som inte ens tycker om korv!!Skitgod..och så hade vi pasta till..det blev så krämigt o gottit..säkert inte bra för figuren heller..men det har varken negerbollarna eller alla ostbågar jag tryckt i mig idag heller varit =)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0